Artykuły

Forma w czasie pandemii – 6 kroków do celu
Forma w czasie pandemii – 6 kroków do celu

Obecny stan nie ułatwia również prowadzenia aktywnego trybu życia. Jednak w kontekście zdrowia fizycznego, zdrowia psychicznego i sprawności niezwykle istotne jest aby być aktywnym fizycznie. Na co zwrócić uwagę w czasie kwarantanny?

Tkanka tłuszczowa – wszystko co powinniśmy wiedzieć
Tkanka tłuszczowa – wszystko co powinniśmy wiedzieć

Prawdopodobnie większość z nas trenuje mając na uwadze poprawę własnego wyglądu, sylwetki. Niewątpliwie dobrze jest akceptować swój wygląd. W moje pracy dużą uwagę zwracam na regularną kontrolę progresu sylwetkowego. Jak właściwie i dokładnie ocenić naszą sylwetkę?

Czy istnieje idealna pora na trening?
Czy istnieje idealna pora na trening?

Dlaczego tak ciężko jest znaleźć czas na trening? Jaka jest idealna pora na trening w ciągu dnia? Lepiej trenować rano czy wieczorem? Co zrobić, jeśli dzień był ciężki i nie mam siły na zaplanowany wieczorny trening?
Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule.

Czy warto się rozciągać cz.2
Czy warto się rozciągać cz.2

W pierwszej części artykułu rozprawiałem się z podstawową techniką rozciągania – stretchingiem statycznym. Poruszyłem kwestie jej skuteczności, efektów i ewentualnych zastosowań w profilaktyce kontuzji i rozgrzewce. Wnioski z badań sugerują, aby szukać innych (lepszych) rozwiązań. Na szczęście, takie rozwiązania istnieją już od dość dawna. Wystarczy się tylko z nimi zapoznać i można je bez trudu wdrożyć do treningu. 

5 elementów, które wpłyną na systematyczność Twoich treningów.
5 elementów, które wpłyną na systematyczność Twoich treningów.

Potrzebujesz jej do działania. Motywacja wprowadza Cię w stan pobudzenia, gotowości oraz dodaje energii. Szukaj pozytywnych elementów w procesie treningowym. Staraj się dostrzegać drobne zmiany, efekty, każdy postęp – analizuj je i doceniaj. Wykształć w sobie potrzebę progresu.

Czy warto się rozciągać?
Czy warto się rozciągać?

Dość powszechny pogląd wśród osób aktywnych jest taki, że warto się rozciągać (ang. stretching). Ma to chronić Cię przed ewentualną kontuzją i zapewnić lepszy oraz bezpieczniejszy trening. Niewiele osób rozróżnia rodzaje stretchingu i ich zastosowanie.

Śledź mnie

Możesz obserwować moje treningi oraz moją pracę na poniższych mediach społecznościowych.